Object-Oriented Programming

მოძებნეთ სასურველი ტერმინი

ლექსიკონი

ტერმინი ტერმინის განმარტება
Object-Oriented Programming

ობიექტზე ორიენტირებული პროგრამირება (OOP): პროგრამირების პარადიგმა, რომელიც დაფუძნებულია ობიექტებზე, რომელიც ხელს უწყობს კოდის ხელახლა გამოყენებას, შენარჩუნებას და მოდულარობას.

 

OOP-ში ობიექტი არის ფუნდამენტური სამშენებლო ბლოკი, რომელიც აერთიანებს მონაცემებს (თვისებებს) და ამ მონაცემების მანიპულირების ფუნქციებს (მეთოდები). ის წარმოადგენს რეალურ სამყაროში არსებულ ერთეულს ან კონცეფციას საკუთარი მდგომარეობით და ქცევით.

აქ მოცემულია ობიექტების რამდენიმე ძირითადი ასპექტი OOP-ში:

თვისებები: შეინახეთ ობიექტთან დაკავშირებული მონაცემები, როგორიცაა მომხმარებლის სახელი, პროდუქტის ფასი ან ღილაკის ეტიკეტი.
მეთოდები: ობიექტში განსაზღვრული ფუნქციები, რომლებიც მოქმედებს მის თვისებებზე, როგორიცაა მომხმარებლის სახელის დაყენება, ფასის გამოთვლა ან ღილაკზე დაწკაპუნების მართვა.
კლასები: ობიექტების შექმნის გეგმები, მათი თვისებების და მეთოდების განსაზღვრა. მრავალი ობიექტი შეიძლება შეიქმნას ერთი და იმავე კლასიდან, თითოეულს აქვს თავისი უნიკალური მონაცემები.
ინკაფსულაცია: ობიექტები აერთიანებს მონაცემებსა და მეთოდებს ერთად, ზღუდავს უშუალო წვდომას შიდა თვისებებზე და ხელს უწყობს მონაცემთა უსაფრთხოებას.
OOP არის პოპულარული პარადიგმა ვებ დეველოპმენტში, რომელიც ხელს უწყობს კოდის ორგანიზებას, ხელახლა გამოყენებას და შენარჩუნებას კარგად განსაზღვრული ობიექტებისა და მათი ურთიერთქმედების საშუალებით.

2. JavaScript ობიექტები:

JavaScript, ფართოდ გამოყენებული ვებ განვითარების ენა, აქვს ობიექტების საკუთარი კონცეფცია, თუმცა მკაცრად არ იცავს ტრადიციულ OOP პრინციპებს. აქ ობიექტები არის გასაღები-მნიშვნელობის წყვილების კოლექციები, სადაც გასაღებები არის სტრიქონები და მნიშვნელობები შეიძლება იყოს სხვადასხვა ტიპის მონაცემები.

სინონიმები: OOP