Facebook

მოძებნეთ სასურველი ტერმინი

ლექსიკონი

ტერმინი ტერმინის განმარტება
Facebook

Facebook არის მსოფლიოში ყველაზე დიდი ონლაინ სოციალური მედიისა და სოციალური ქსელის სერვისი, რომელიც ეკუთვნის ამერიკულ კომპანია Meta Platforms-ს. 

Facebook დაარსდა 2004 წელს მარკ ცუკერბერგის მიერ ჰარვარდის კოლეჯის თანამემამულე სტუდენტებთან და თანამემამულეებთან ედუარდო სავერინთან, ენდრიუ მაკკოლუმთან, დასტინ მოსკოვიცთან და კრის ჰიუზისთან ერთად, მისი სახელი მომდინარეობს ფეისბუქების დირექტორიებიდან, რომლებიც ხშირად ეძლევათ ამერიკელ უნივერსიტეტის სტუდენტებს. წევრობა თავდაპირველად შემოიფარგლებოდა ჰარვარდის სტუდენტებით, თანდათან გაფართოვდა ჩრდილოეთ ამერიკის სხვა უნივერსიტეტებში და 2006 წლიდან 13 წელზე უფროსი ასაკის ნებისმიერ პირში. 2022 წლის ივლისის მდგომარეობით, ფეისბუკმა მოითხოვა 2,93 მილიარდი ყოველთვიური აქტიური მომხმარებელი და მესამე ადგილი დაიკავა მსოფლიოში ყველაზე მონახულებულ ვებსაიტებს შორის 2022 წლის ივლისის მდგომარეობით. ეს იყო 2010-იანი წლების ყველაზე ხშირად ჩამოტვირთული მობილური აპლიკაცია. ფეისბუქზე წვდომა შესაძლებელია ინტერნეტთან დაკავშირებული მოწყობილობებიდან პერსონალური კომპიუტერები, პლანშეტები და სმარტფონები. რეგისტრაციის შემდეგ მომხმარებლებს შეუძლიათ შექმნან პროფილი, რომელიც ავლენს ინფორმაციას საკუთარ თავზე. მათ შეუძლიათ განათავსონ ტექსტი, ფოტოები და მულტიმედია, რომლებიც გაზიარებულია ნებისმიერ სხვა მომხმარებელთან, რომელიც დათანხმდა, რომ იყოს მათი „მეგობრობა“ ან, კონფიდენციალურობის სხვადასხვა პარამეტრებით, საჯაროდ. მომხმარებლებს ასევე შეუძლიათ პირდაპირ დაუკავშირდნენ ერთმანეთს Facebook Messenger-ით, შეუერთდნენ საერთო ინტერესების ჯგუფებს და მიიღონ შეტყობინებები ფეისბუქის მეგობრების აქტივობებზე და მათ გვერდებზე. მრავალი დაპირისპირების საგანი, Facebook ხშირად აკრიტიკებდნენ ისეთ საკითხებს, როგორიცაა მომხმარებლის კონფიდენციალურობა (როგორც Cambridge Analytica-ს მონაცემების სკანდალი), პოლიტიკური მანიპულირება (როგორც 2016 წლის აშშ-ს არჩევნები) და მასობრივი თვალთვალი. პოსტები, რომლებიც წარმოიქმნება Breitbart News-ის ფეისბუქ გვერდიდან, მედია ორგანიზაცია, რომელიც ადრე იყო კემბრიჯ ანალიტიკასთან ასოცირებული, ამჟამად ფეისბუქზე ყველაზე ფართოდ გაზიარებულ პოლიტიკურ კონტენტებს შორისაა. Facebook ასევე ექვემდებარება კრიტიკას ფსიქოლოგიური ეფექტების გამო, როგორიცაა დამოკიდებულება და დაბალი თვითშეფასება, და სხვადასხვა დაპირისპირება კონტენტთან დაკავშირებით, როგორიცაა ყალბი ამბები, შეთქმულების თეორიები, საავტორო უფლებების დარღვევა და სიძულვილის ენა. კომენტატორებმა დაადანაშაულეს ფეისბუქი ასეთი შინაარსის გავრცელების სურვილისამებრ ხელშეწყობაში, ასევე მომხმარებელთა რაოდენობის გაზვიადებაში, რათა მიმართოს რეკლამის განმთავსებლებს.