Supply Chain Management

მოძებნეთ სასურველი ტერმინი

ლექსიკონი

ტერმინი ტერმინის განმარტება
Supply Chain Management

საქონლისა და მასალების ნაკადის დაგეგმვის, ორგანიზებისა და კონტროლის პროცესი მომწოდებლებიდან მომხმარებლამდე.

მიწოდების ჯაჭვის მენეჯმენტი (SCM) გულისხმობს საქონლისა და მომსახურების ნაკადის დაგეგმვას, ორგანიზებას და კონტროლს წარმოშობის წერტილიდან (ნედლეულის) საბოლოო მომხმარებელამდე. იგი მოიცავს ყველა ეტაპს, რომელიც დაკავშირებულია პროდუქტის ან სერვისის ბაზარზე გატანასთან, მათ შორის:

წყარო: ნედლეულის და კომპონენტების შეძენა.
წარმოება: ნედლეულის მზა პროდუქტად გადაქცევა.
ლოგისტიკა: საქონლის ტრანსპორტირება და შენახვა.
ინვენტარის მართვა: მარაგის დონის კონტროლი მიწოდების ჯაჭვის მასშტაბით.
დისტრიბუცია: მზა საქონლის მიწოდება მომხმარებლებისთვის.
საპირისპირო ლოჯისტიკა: დაბრუნებისა და პროდუქტის გაწვევის მართვა.
SCM-ის ძირითადი მიზანია ამ პროცესების ოპტიმიზაცია, რათა:

ხარჯების შემცირება: ნარჩენების, არაეფექტურობისა და არასაჭირო ტრანსპორტირების მინიმიზაციის გზით.
ეფექტურობის გაუმჯობესება: ოპერაციების გამარტივებით და დაბრკოლებების აღმოფხვრით.
მომხმარებლის კმაყოფილების გაზრდა: მაღალი ხარისხის პროდუქტებისა და სერვისების დროული და ზუსტი მიწოდების უზრუნველყოფით.
ეფექტური SCM-ის ძირითადი ელემენტები:

თანამშრომლობა: ძლიერი ურთიერთობების დამყარება მომწოდებლებთან, პარტნიორებთან და მომხმარებლებთან.
ტექნოლოგია: საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენება საქონლის თვალყურის დევნებისთვის, ინვენტარის ოპტიმიზაციისა და პროცესების ავტომატიზაციისთვის.
ხილვადობა: მიწოდების ჯაჭვის მასშტაბით საქონლის ნაკადის რეალურ დროში ინფორმაციის მიღება.
მოქნილობა: ადაპტირება ბაზრის ცვალებად პირობებთან და მომხმარებელთა მოთხოვნებთან.
მდგრადობა: მიწოდების ჯაჭვის საქმიანობის გარემოსდაცვითი და სოციალური ზემოქმედების გათვალისწინებით.
აქ მოცემულია ეფექტური SCM-ის რამდენიმე ძირითადი უპირატესობა:

გაზრდილი მომგებიანობა: შემცირებული ხარჯები და გაუმჯობესებული ეფექტურობა იწვევს უფრო მაღალ მოგებას.
გაუმჯობესებული მომხმარებელთა მომსახურება: დროული და ზუსტი მიწოდება ზრდის მომხმარებლის კმაყოფილებას.
კონკურენტული უპირატესობა: ეფექტური მიწოდების ქსელები კომპანიებს აძლევს კონკურენტულ უპირატესობას.
შემცირებული რისკი: პოტენციური შეფერხებების იდენტიფიცირება და შერბილება ამცირებს რისკს.
გაზრდილი მდგრადობა: პროცესების ოპტიმიზაციამ შეიძლება გამოიწვიოს გარემოზე ზემოქმედების შემცირება.
SCM-ის მნიშვნელობა იზრდება დღევანდელ გლობალიზებულ ეკონომიკაში, სადაც ბიზნესი დგას რთული და მუდმივად ცვალებადი მიწოდების ჯაჭვების წინაშე. ეფექტური SCM აუცილებელია კომპანიებისთვის, რომ დარჩეს კონკურენტუნარიანი, მიაწოდოს ღირებულება მომხმარებელს და ფუნქციონირდეს მდგრად.

სინონიმები: მიწოდების ჯაჭვის მენეჯმენტი