Joint Venture

მოძებნეთ სასურველი ტერმინი

ლექსიკონი

ტერმინი ტერმინის განმარტება
Joint Venture

ერთობლივი საწარმო: პარტნიორობა ორ ან მეტ კომპანიას შორის კონკრეტული ბიზნეს პროექტის განსახორციელებლად

ერთობლივი საწარმო (JV) არის ბიზნეს ხელშეკრულება, სადაც ორი ან მეტი კომპანია აერთიანებს თავის რესურსებს კონკრეტული საერთო მიზნის მისაღწევად. ეს არსებითად არის პარტნიორობა ფორმალური სტრუქტურით და საერთო საკუთრებით, რისკებით და ჯილდოებით.

აქ მოცემულია ძირითადი ასპექტების დაყოფა:

ჩართული მხარეები:

ორი ან მეტი კომპანია: ეს შეიძლება იყოს ერთი და იგივე ინდუსტრიიდან.
შეიძლება ჩაერთოს სხვა სუბიექტები: ზოგჯერ შეიძლება ჩაერთონ სამთავრობო უწყებები, არაკომერციული ორგანიზაციები ან კერძო პირები.
მიზანი:

საერთო მიზანი: ეს შეიძლება იყოს ახალი პროდუქტის გაშვება, ახალ ბაზარზე შესვლა, რესურსებზე წვდომა ან გამოცდილების გაზიარება.
დროებითი ან მუდმივი: ზოგიერთი JV დაფუძნებულია კონკრეტული პროექტისთვის, ზოგი კი არის მიმდინარე პარტნიორობა.
სტრუქტურა:

ფორმალური შეთანხმება: ასახავს თითოეული მხარის უფლებებს, პასუხისმგებლობებს და მოგების გაზიარების ღონისძიებებს.
საერთო მმართველობა: გადაწყვეტილებებს, როგორც წესი, იღებენ ერთობლივად თითოეული კომპანიის წარმომადგენლები.
დამოუკიდებელი სუბიექტი: ზოგიერთ შემთხვევაში, JV შეიძლება მოქმედებდეს როგორც ცალკე იურიდიული პირი.
უპირატესობები:

რისკის გაზიარება: ამცირებს რისკს თითოეული ინდივიდუალური კომპანიისთვის.
კომბინირებული რესურსები: უზრუნველყოფს ხელმისაწვდომობას კაპიტალზე, გამოცდილებაზე და ბაზრის წვდომაზე, რაც ცალკეულ კომპანიებს შეიძლება აკლდეთ.
საერთო გამოცდილება: საშუალებას აძლევს კომპანიებს გამოიყენონ ერთმანეთის ძლიერი მხარეები და ცოდნა.
უფრო სწრაფი შესვლა ბაზარზე: შეუძლია დაეხმაროს კომპანიებს უფრო სწრაფად და ეფექტურად შევიდნენ ახალ ბაზრებზე.
გამოწვევები:

ინტერესთა კონფლიქტი: სხვადასხვა კომპანიის ინტერესების დაბალანსება შეიძლება იყოს რთული.
კულტურული განსხვავებები: კომპანიის სხვადასხვა კულტურისა და მართვის სტილის ინტეგრირება შეიძლება რთული იყოს.
გადაწყვეტილების მიღება: გადაწყვეტილებებზე კონსენსუსის მიღწევას შეიძლება დრო და ძალისხმევა დასჭირდეს.
ერთობლივი საწარმოების მაგალითები:

Starbucks და PepsiCo: ჩამოაყალიბეს JV, რათა შექმნან და გაავრცელონ Starbucks-ის ბრენდის მზა ყავა ჩრდილოეთ ამერიკაში.
Honda და General Motors: დააარსეს JV საწვავის უჯრედების მანქანების განვითარებისა და წარმოებისთვის.
BBC და Discovery Channel: პარტნიორები გლობალური ბუნებრივი ისტორიის არხის შესაქმნელად.