ვებ-ლექსიკონი
ლექსიკონი
ტერმინი | ტერმინის განმარტება |
---|---|
Zero-Knowledge Proof | კრიპტოგრაფიული ტექნიკა, სადაც ერთ მხარეს შეუძლია დაამტკიცოს, რომ ფლობს გარკვეულ ინფორმაციას თავად ინფორმაციის გამჟღავნების გარეშე. ის გამოიყენება უსაფრთხოების ზოგიერთ აპლიკაციაში ავთენტიფიკაციის ან მონაცემთა გაზიარებისთვის. |
YARD documentation | YARD დოკუმენტაცია: დოკუმენტაციის გენერირების ინსტრუმენტი სპეციალურად Ruby პროექტებისთვის, რომელიც ავტომატურად აწარმოებს დოკუმენტაციას კოდის კომენტარებიდან და ანოტაციებიდან. |
XML | XML (Extensible Markup Language): ზოგადი დანიშნულების მარკირების ენა მონაცემთა სტრუქტურირებისთვის და კოდირებისთვის, რომელიც ზოგჯერ გამოიყენება ვებ დეველოპმენტში მონაცემთა გაცვლის ან კონფიგურაციის ფაილებისთვის. |
Web design | ვებ დიზაინი: ვებგვერდის ვიზუალური გარეგნობისა და განლაგების შექმნის პროცესი მომხმარებლის გამოცდილების, გამოყენებადობის და ესთეტიკის გათვალისწინებით. |
Virtual DOM | ვირტუალური DOM: ტექნიკა, რომელიც გამოიყენება JavaScript-ის ზოგიერთ ჩარჩოში (როგორიცაა React) მომხმარებლის ინტერფეისის ეფექტურად განახლებისთვის. ის ქმნის DOM-ის მეხსიერებაში წარმოდგენას რეალურ DOM-ში ცვლილებების გამოყენებამდე, აუმჯობესებს შესრულებას და ამცირებს ბრაუზერის არასაჭირო მანიპულაციებს. |
UI | ვიზუალური ელემენტები და ინტერაქტიული კომპონენტები, რომლებიც მომხმარებლებს შეუძლიათ ნახონ და დაუკავშირდნენ ვებსაიტს ან აპლიკაციას |
Tim Berners-Lee | სერ ტიმოთი ჯონ ბერნერს-ლი (დაიბადა 1955 წლის 8 ივნისი), ასევე ცნობილი როგორც TimBL, არის ინგლისელი მეცნიერი, რომელიც ცნობილია როგორც მსოფლიო ქსელის (WWW), HTML მარკირების ენის, URL სისტემის და HTTP-ის გამომგონებელი (მსოფლიოში პირველი ვებ-საიტის შემქმნელი). ის არის ოქსფორდის უნივერსიტეტის პროფესორის მკვლევარი და მასაჩუსეტსის ტექნოლოგიური ინსტიტუტის (MIT) პროფესორი.
|
Third-party library | მესამე მხარის ბიბლიოთეკა: სხვის მიერ შემუშავებული კოდის წინასწარ დაწერილი კოლექცია, რომლის ინტეგრირებაც შეგიძლიათ თქვენს პროექტში ფუნქციების დასამატებლად ყველაფრის ნულიდან დაწერის გარეშე. |
Real-time web | რეალურ დროში ვებ: აპლიკაციები ან ფუნქციები, რომლებიც მყისიერად განაახლებს და პასუხობს მომხმარებელთა ინტერაქციას, ქმნის დინამიურ და ჩაძირულ გამოცდილებას. მაგალითები მოიცავს ჩეთის აპლიკაციებს, პირდაპირი აქციების ტიკერებს და ერთობლივი რედაქტირების ხელსაწყოებს. |
Queue | მონაცემთა სტრუქტურა, სადაც ელემენტები ემატება ბოლოს და ამოღებულია წინა მხრიდან, "პირველი შესვლის, პირველი გამოსვლის" (FIFO) პრინციპის შესაბამისად. გამოიყენება ვებ აპლიკაციებში ამოცანების ან მოთხოვნების მართვისთვის. |
Protocol | პროტოკოლი: წესებისა და სტანდარტების ერთობლიობა, რომელიც არეგულირებს მოწყობილობების ერთმანეთთან კომუნიკაციას ქსელში, როგორიცაა HTTP ვებ კომუნიკაციისთვის. |
Object-Oriented Programming | ობიექტზე ორიენტირებული პროგრამირება (OOP): პროგრამირების პარადიგმა, რომელიც დაფუძნებულია ობიექტებზე, რომელიც ხელს უწყობს კოდის ხელახლა გამოყენებას, შენარჩუნებას და მოდულარობას. |
Network performance | ქსელის შესრულება: მონაცემთა გადაცემის სიჩქარე და საიმედოობა ქსელში, რაც გავლენას ახდენს ვებსაიტების დატვირთვის დროზე და მომხმარებლის გამოცდილებაზე. |
Mashup | Mashup: აპლიკაცია ან ვებსაიტი, რომელიც აერთიანებს მონაცემებს ან ფუნქციებს სხვადასხვა წყაროდან ახალ, ინტეგრირებულ გამოცდილებაში. |
Local storage | ლოკალური საცავი: ბრაუზერის ფუნქცია, რომელიც საშუალებას აძლევს ვებსაიტებს შეინახონ მცირე რაოდენობით მონაცემები მომხმარებლის მოწყობილობაზე, რაც საშუალებას აძლევს ფუნქციებს, როგორიცაა პრეფერენციების დამახსოვრება ან შესვლის ინფორმაცია. |
Kernel panic | ბირთვის პანიკა: კრიტიკული შეცდომა, რომელიც იწვევს ოპერაციული სისტემის ავარიას, რომელიც ზოგჯერ გვხვდება სერვერის გარემოში. |
JAR | JAR (Java Archive): ფაილის ფორმატი, რომელიც გამოიყენება Java კლასის მრავალი ფაილის და რესურსის ერთ არქივში შესაფუთად. |
Iteration | გამეორება: განვითარების აქტივობის ციკლი, რომელიც ხშირად გამოიყენება მოქნილ მეთოდოლოგიაში, სადაც ფუნქციები თანდათან შენდება, ტესტირება და უმჯობესდება. |
HTTP request | HTTP მოთხოვნა: ვებ ბრაუზერიდან სერვერზე გაგზავნილი შეტყობინება, რომელიც ითხოვს კონკრეტულ რესურსს, როგორიცაა ვებ გვერდი ან სურათი. |
GUI | GUI (გრაფიკული მომხმარებლის ინტერფეისი): ვიზუალური ელემენტები და ინტერაქტიული კომპონენტები, რომელთანაც მომხმარებელი ურთიერთობს ვებსაიტზე ან აპლიკაციაში. |
Firewall | უსაფრთხოების სისტემა, რომელიც აკონტროლებს შემომავალი და გამავალი ქსელის ტრაფიკს, ბლოკავს მავნე მცდელობებს და იცავს ვებსაიტს არაავტორიზებული წვდომისგან. |
Extension | გაფართოება: დამატებითი პროგრამული კომპონენტები, რომლებიც ამატებენ ახალ ფუნქციებს ან ფუნქციონირებას არსებულ ვებსაიტებს ან აპლიკაციებს. მაგალითები მოიცავს ბრაუზერის გაფართოებებს და WordPress დანამატებს. |
DOM | DOM (დოკუმენტის ობიექტის მოდელი): ვებ გვერდის ხის მსგავსი წარმოდგენა, რომელსაც იყენებენ ბრაუზერები მისი სტრუქტურის გასაგებად და შინაარსით მანიპულირებისთვის. |
ccTLD | ccTLD (Country Code Top-Level Domain) - ნიშნავს ქვეყნის კოდის ზედა დონის დომენს. ეს არის დომენის ტიპი, რომელიც განსაზღვრავს ვებსაიტის ასოციაციას კონკრეტულ ქვეყანასთან ან ტერიტორიასთან. მაგალითად, .ge "google.ge"-ში მიუთითებს, რომ ვებგვერდი სპეციალურად არის მორგებული საქართველოსთვის. |
Bug | შეცდომა: შეცდომა ან ხარვეზი ვებსაიტზე ან აპლიკაციაში, რომელიც იწვევს მოულოდნელ ქცევას. შეცდომების იდენტიფიცირება და გამოსწორება გადამწყვეტია მომხმარებლის გლუვი გამოცდილებისთვის. |
Anchor tag | Anchor tag: HTML ელემენტი, რომელიც გამოიყენება ვებ გვერდზე ჰიპერბმულების შესაქმნელად. როდესაც მომხმარებელი დააწკაპუნებს წამყვან ტეგზე, ისინი გადაჰყავთ დაკავშირებულ ვებ გვერდზე. |